До відома побутових споживачів! Відповідно до п. 8.6.3. ККОЕЕ Зчитані та передані дані з лічильників протягом періоду, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного розрахункового періоду (календарного місяця), вважаються даними на перше число календарного місяця.

Це важливо!

Телефон call-центр

0 800 300 015

Call-центрбезкоштовно цілодобово
 

Метою встановлення на 2021 рік тарифів на розподіл електричної енергії є приведення тарифів до економічно обґрунтованого рівня, який забезпечить можливість фінансування Товариством витрат відповідно до умов діяльності підприємства у 2021 році за умови забезпечення ведення ліцензованої діяльності без збитків.

Запропоновані для обговорення тарифи розраховано у відповідності до вимог «Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії», затвердженого Постановою НКРЕКП від 05.10.2018г №1175 із змінами у двох варіантах: за старою методикою "витрати плюс рентабельність" та у разі застосування стимулюючого регулювання.

Принципи формування складових витрат в структурі тарифів за методикою «витрати плюс»:

  1. Витрати, пов’язані з купівлею електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл; послуги з передачі електроенергії; послуги з диспетчеризації. Зазначені складові сформовано, як добуток між плановими обсягами електричної енергії по відповідним послугам та тарифами, встановленими НКРЕКП.
  2. Витрати на оплату праці розраховані на нормативну чисельність персоналу у відповідності до вимог «Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами), постачання електричної енергії за регульованим тарифом, передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, виробництво теплової та виробництво електричної енергії», затвердженого Постановою НКРЕКП від 26.10.2015 № 2645, за умови: - встановлення коефіцієнту «альфа» = 1,25 (співвідношення тарифної середньої заробітної плати працівників у сферах електроенергетики та теплопостачання до рівня середньої заробітної плати в розрахунку на одного штатного працівника, зайнятого в промисловості); - встановлення коефіцієнту «бета» = 1,0 (коефіцієнт, що застосовується НКРЕКП на визначений період з метою обмеження зростання витрат на оплату праці з урахуванням стану економіки держави в умовах фінансово-економічної кризи).
  3. Матеріальні витрати складаються з витрат на ремонт та технічне обслуговування електрообладнання, з урахуванням планової періодичності проведення робіт за поточними цінами на ТМЦ та паливо, скоригованими на індекс споживчих цін, встановлений Постановою КМУ від 29 липня 2020 р. № 671 "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021 - 2023 роки"
  4. До податків та зборів включено витрати на відрахування на соціальні заходи, сплату земельного податку та податку на нерухоме майно. Також враховано внески на регулювання за процентними ставками, встановленими НКРЕКП.
  5. Інші витрати (відрядження, зв'язок, оренда, послуги сторонніх організацій, тощо) сформовано на базі очікуваного факту 2020 року, скоригованого на індекс споживчих цін, встановлений постановою КМУ на 2021 рік.
  6. Джерелами фінансування інвестиційної програми, спрямованої на реконструкцію електричних мереж та зниження втрат електроенергії в мережах Товариства є амортизаційні відрахування та витрати з прибутку на виробничі інвестиції.

Планові обсяги розподілу електричної енергії у 2021 році дорівнюють очікуваним обсягам розподілу електроенергії у 2020 році: по 1 класу - 94 587 МВт.год, по 2 класу –   600 679 МВт.год.

З урахуванням вищеперелічених чинників, прогнозовані тарифи на розподіл електроенергії на 2021 рік, розраховані за методикою «Витрати плюс» складають:

1 клас – 107,60 грн/МВт.год без ПДВ

2 клас – 840,90 грн/МВт.год без ПДВ

 

Тарифи, розраховані за методикою "витрати плюс", при якій обмежується граничний рівень прибутку, а в основі тарифних розрахунків лежить амортизація вже застарілих основних фондів, не покривають усіх необхідних витрат для здійснення ліцензованої діяльності Товариства та не забезпечують достатній рівень інвестицій для будівництва та модернізації електричних мереж.

Стан енергетичного обладнання, рівень зносу якого сягає 75%, необхідність у додатковій потужності для споживачів електричної енергії вимагають значних інвестицій, які можуть бути залучені лише за умови впровадження стимулюючого регулювання – інструменту, що забезпечує можливість реконструкції електричних мереж та розвиток енергетичної інфраструктури.

 

Застосування стимулюючого регулювання принесе суттєві переваги, а саме:

 

  1. Для регіону
  • Створення привабливого інвестиційного клімату за рахунок прозорих механізмів тарифоутворення для залучення приватних інвестицій з метою модернізації інфраструктури електроенергетичної галузі;
  • Підвищення енергетичної безпеки за рахунок підвищення ефективності витрат;
  • Збільшення інвестицій та зниження технологічних витрат електроенергії в мережах;
  • Прозорий механізм тарифоутворення.

 

          2.Для споживачів електроенергії

  • Підвищення якості і надійності електропостачання за рахунок модернізації підстанцій і ліній електропередачі;
  • Поліпшення якості послуг;
  • Зменшення кількості та тривалості перерв в електропостачанні;
  • Підвищення якості обслуговування споживачів шляхом введення нових клієнтоорієнтованих сервісів;
  • В перспективі зменшення тарифів від скорочення неефективних витрат енергокомпанії.

 

          3.Для потенційних інвесторів

  • Істотне зниження ризиків при вкладенні своїх коштів в активи підприємств енергетичної галузі;
  • Гарантований тарифом дохід на вкладений капітал, що дозволить інвесторам повертати свої кошти і отримувати прибуток.

Тарифи на розподіл електричної енергії, розраховані за методикою, що передбачає перехід на стимулююче регулювання становлять:

1 клас – 104,16 грн/МВт.год без ПДВ

2 клас – 891,70 грн/МВт.год без ПДВ

Звертаємо увагу, що кінцевий рівень тарифів встановлюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг у відповідності з діючим законодавством.